16 أبريل، 2013

( حبيبى انا )



( حبيبى انا )





يا بنات حبيبى انا حبه ليه من قبل بدء الزمان

حبيبى كله وسامه والحب على وجهه علامه


حبيبى اذا فرح تكفيه الابتسامه


حبيبى اذا تكلم الكل منه يتعلم

حبيبى اذا غضب بين الرجال تهرب من وجهه الابطال


حبيبى انا سيد الرجال فارس جسور سيفه من اقدم العصور


حبيبى اذا ركب حصانه سبق ريح زمانه


حبيبى يابنات بطل فى كل العصور


حبيبى فيه شجاعت الاسود وبطيبت القلب مولود


حبيبى يابنات اذا وعد فى وعده لايعود


حبيبى كله طيبه ورومنسيه اذا نظر فى عنيه


يكتب اجمل الاشعار فى الحب والرومنسيه ويقدمها ليه


حبيبى اذا زعل منى وجفانى دموع الدنيا لا تكفانى


علشانه تشتعل فى قلبى النار واشرب المرار


حبيبى انا شيلاه فى قلبى ليل ونهار


حبيبى اذا مسك السم وادانى ومنه سقانى حطلب منه تانى


حبيبى يابنات حبه ليه ماتقضيه كل البحور على مر الدهور


حبيبى يا اجمل الزهور انا قلبى بيك مبهور


وحزنى اصبح سرور وضحكتى تشع كالنور


وخجلى سار غرور وافتخر بحبى قدام الكل فى النور


يا بنات انا وحبيبى عمرنا حيطول والحب حيفضل فيه على طول


حبيبى انابعجب انك مش مغرور يابطل عبر الزمن والدهور


حبيبى يا اجمل الزهور يا شمس بتشع نور


يابنات هو ده حبيبى وبطل حياتى ونصيبى


رومانى حبشى هو قلب قلبى ونصيبى هو ده حبيبى







كلمات : رومانى حبشى


هناك تعليق واحد: