20 أبريل، 2013

( ما تقولى )



( ما تقولى 




يا حبيبتى ماتقولى جيت متأخر انا مخطوبه


عشانك انا اعمل كل ماهو اعجوبه يا اللى صوتك كله عزوبه


حتى لو كان الطريق اللى بينى وبينك نار جهنم


عشان خاطرك اعديها حتى لو انكويت فيها


لو كان بينه السبع جبال انا حنقلهم من اليمين الى الشمال


عشان اشوف وجهك ياصاحبه الجمال


يا ارق ورده يا اجمل غزال ياذات الدلال


لو مهرك راس اسد من الاسود ادخل الصحره وبروس كل الاسود واللهى لعود


لوكان مهرك القمر لنظمه لكى فى عقد


خيوطه شعاع الشمس وحبه من النجوم


لو مخطوبه لقيصر لجرد سيفى واجعله يقول حظك مع رومانى ايسر


لو كان مقفول عليكى ميت باب حبيبتى انا شيخ الشباب بكفى اكسر الف باب


عشان بعيونى اشوفك يا اغلا ما فى الدنيا يا اعز الاحباب


لو كان خطيبك ملك من ملوك الجان لخاطر عيونك احرقه فى فنجان


واملك نفسى ملك ملوك الجان واعمل اكتر من كدا عشانك كمان


لو كان حارس على باب قصرك شمشون ما تخافى كله عشان حبيبتى يهون


احلف بربى انى بالقوه ادخل القصر واقبل خديكى مكافئه للنصر


انا رومانى ياحبيبتى فارس كل عصر وشايل سيف النصر قوته من حبك


بنتصر بحبك ولانى بحبك







كلمات : رومانى حبشى




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق