01 يوليو، 2019

من يحب لا يتغير ابدا

ولد وبنت بيحبوا بعض دار بينهم هذا الحوار

الولد : وحشانى موت

البنت : بس انت مش واحشنى

الولد : ابو ام النكد انتى عايذه ايه

البنت : انا خلاص مبقتش احبك ولازم نسيب بعض

الولد : انتى اجننتى عايذه تسبينى ليه

البنت : خلاص مش قادره اتحمل تصرفاتك واسلوبك معايه

الولد : لو بتحبينى لازم تتحملينى ومهما حصل منى حبك يتغيرش ابدا

البنت : غصب عنى مش قادره خلاص مبقتش قادره احبك

الولد : اللى بيحب بجد ما يتغيرش ابدا ويتحمل كل الظروف

البنت : انا مستعده اتحمل كل ظروفك الوحشه مشاكلك الماديه وضعك الاجتماعى حتى لو عندك مشكله صحيه كنت راح افضل احبك لكن

الولد : لكن ايه ها قولى

البنت : لكن انا مش عبده عندك عشان اتحمل اهاناتك المتكرره ليه بدون مبرر قدام معارفنه وصحباتى واهمالك وعدم اهتمامك بمشاعرى

الولد : انا مقصدش واوقات كتير انتى بتستفذينى بغبائك واسلوبك التافه

البنت : انا مش غبيه ولا تافه وكمان نسيت خيانتك ليه انت كسرت قلبى

الولد : خيانت ايه لو بتحبينى لازم تنسى وتسامحى

البنت : خيانتك وكمان اسلوبك المهين وعدم اهتمامك بمشاعرى قتلوا حبك جوه قلبى وخلاص مبقتش قادره احبك

الولد : كل دى تلاكيك انتى محبتنيش بجد وكنتى بتتسلى وبعد ما زهقتى جايه تقولى اسلوبى وخيانتى هههههههههه

البنت : انا كنت بحبك اكتر من روحى وحبى هو اللى  خلانى اصبر على تصرفاتك وقسوتك معايه بس دلوقتى خلاص الحب مات

الولد : لا مش خلاص لو بتحبينى ادينى فرصه

البنت : اديتك فرص كتير ملهاش عدد خلاص انا ماشيه سلام

الولد : مصدوم مش مصدق انها اتغيرت وقدرت تقطع علاقتها معه بعد ما كانت بتموت فى هواه

ملاحظه :
مفيش شئ اسمه اللى بيحب بجد لايمكن يتغير ويكره
قسوتك واهمالك وخيانتك كافين لقتل اى حب مهما كان عميق وقوى
حبيبتك او حبيبك مش امك  ايوه مش امك
عشان يستحمل قسوتك واهمالك وخيانتك ويفضل يحبك

راعو من تحبوا اهتموا واخلصوا وعاملوهم بود وحنيه يدوم الحب بينكم الى الابد

كتبها ::::::::: روماني حبشي




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق