17 أبريل، 2020

لو حلمي معاكي

يا حبيبتي لو حلمى معاكي ما عيشتهوش وكأني عالم الاحلام مدخلتهوش


يا عشقي لوقلبك جوه حضنى مضمتهوش وكأني عشت عمري والحب مجربتهوش


يا حياتي لوخدك بكفى ملمستهوش ضاع عمرى ياغرامى وعسل الحب مذقتهوش


يا حبيبت القلب والروح من غير وصالك لو ملكت الدنيا وكل زمانى  ولا كأني ملكتهوش


يا حبيبتي لو عشت الف عام وانا بعيد عنك حموت وانا شاعر انى عمرى انقضا من غير سعاده من غير حب من غير مشاعر


يا حبيبت قلبي حفضل احب فيكى واعشق وادوب وقلبى يحكى عنك اجمل الحكيات في الحب يا احن القلوب


ياعمرى انتى القمر والشمس وكل النجوم انتى دنيتى وخريطة حياتى اللى ملهاش وصف فى كل كتب العلوم


يا اجمل من كل الزهور وارق من كل الفرشات  وابدع من كل العصافير اللى بتغرد وفى السما بطير


عندى ليكي حب كبير معبى قلبى وبيفيض منه كتير عندى ليكي اشتياق خطير عمر ما حد اشتاق لحد تانى منه حتى لو جزئ صغير


بحبك من زمان من قبل ما يتعرف الحب ومن قبل ما يتحكى كان يا مكان كان فى انسان بيعشقك يا مجنونه من زمان


من قبل ما قلبك يعرف يحب انسان انا بدور عليكى من زمان كنت شايفك عصفوره بتغرد على الاغصان


كنت شايفك اجمل فراشه بابدع الالوان بتداعب ربيع قلبى الحيران


كنت شايفك زهره اروع من كل الزهور فى جمالها تاه عقلى وبيها اصبح مسحور


كنت بحلم بيكي من زمان ولو حلمى معاكى ما عشتهوش وكأني عالم الاحلام مدخلتهوش



كلمات : روماني حبشي






ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق